Julia SYV på FrågaSYV

    Hej, omöjligt att svara på din fråga - då du inte uppger på vilket sätt du kommer ha din Grundläggande behörighet, alltså "fullständig gymnasiekompetens": har du utländskt gymnasieexamen? Det som är bra är att du själv inte behöver uppge i vilka urvalsgrupper du kommer att prövas. Se bara till att antagning.se har tillgång till alla dina gymnasiala betyg, så kommer du bli "placerad" till alla de olika urvalsgrupper inom vilka du får prövas. Det är inte ovanligt att bli prövad i flera urvalsgrupper samtidigt.
    Vänligen
    Julia
    P.S: ring annars till Antagning.se och fråga dem - tel.nr 0771-550720 tel.tid kl.9-16 på vardagar.