J
    Vilken ska man utgå från om man har blandbetyg (nya och gamla systemet men mer av det gamla innan 2012 med g-vg-mvg)? Utbildningarna jag tänker på är socionomprogrammet, personalvetarprogrammet, studie- och yrkesvägledarprogrammet samt grundlärarutbildningen 4-6 Vilka är meritpoängskurser för dessa områdesbehörigheter?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej K.!

    De "gamla" kurser har "motsvarande nya kurser" och det spelar ingen roll om man t.ex. har betyg i Samhällskunskap A eller 1b
    eller om man har betyg i Engelska A eller Engelska 5.
    Behörigheter uppges ofta i båda "systemen" för att det finns många som har "gamla betyg" som söker till högskola.

    Jag förstår att det kan kännas "förvirrande" när man har blandbetyg. Är det någon speciell kurs som du undrar över?
    Vi kan hjälpa dig att "översätta" mellan de "gamla" och de "nya" kurserna.

    Bästa hälsningar
    ANNA