Marco

    I områdesbehörighet A8 så finns det Fysik 2, Kemi 1, Matematik 3c. Jag ha godkänd i alla dom ämne inte i matte 2. Min fråga är måste man ha läst matte 2 först innan matte 3? kan jag då börja söka till högskolan?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Marco!

    Om högskoleutb.i Sverige kärver matte 3c och du har godkänt betyg i den kursen, då behöver du inte ha godkänt betyg i en lägre kurs, matte 2. Du är - vad gäller matten - behörig.
    Söka till högskoleutbildningar och till andra utbildningar kan alla göra. Nästa fråga blir då om man blir bedömd som BEHÖRIG. Du får svar från Antagning.se angående din behörighet när du har gjort ansökan på www.antagning.se