jarin
    Varför är språket så viktigt i skolan? jag kanske inte kommer plugga i Frankrike,Spanien eller Tyskland.det är ju onödigt eller

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan igen Jarin, Sverige är ett litet land och världen är stor med många olika språk. Vi är ett land som är beroende av export där vi är beroende av människor som kan språk. Vi är ett land med många kulturer och språk - där det kan vara väldigt bra att kunna uttrycka sig och förstå ett annat lands kultur, inom skola, vård, omsorg, handel. Själv kan jag spanska och har haft otroligt mycket nytta av det både hemma och utomlands så därför är jag lite för språk. /Lena, Syv