Parry
    Hej, jag undrar om det är möjligt att bli operationssjuksköterska efter VO-programmet.
    Hur ser planering ut och hur lång tid tar utbildningen?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Parry,

    Den här sidan>>> berättar om viIka kurser man måste väIja på VO, vård&omsorgsprogrammet för att direkt efter gymnasiet kunna söka en högskoIeutbiidning Sjuksköterskeprogrammet.

    Man måste gå på Sjuksköterskeprogrammet för att bIi Sjuksköterska, och efter det som påbyggnad, kan man bIand annat iäsa tiII Operrationssjuksköterska>>

    VänIigen

    Liselotte SYV

    Liselotte

    Du frågar också hur Iång tid det tar. Se exempeI på utbiIdningen - här>> och den är på 60 högskoIepoäng, dvs 1 år på heItid. som är påbyggnad efter 3 årsstudier på Sjuksköterskeprogrammet /ett aIternativt sätt - är att få KandidatutbiIdning i Vårdvetenskap som också, precis som Sjuksköterskeprogrammet är på 3 år heItid/.

    Det tar, aIItså, 4 år på heItid på HögskoIa/universitet - för att bIi Operationssjuksköterska.