Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Benjamin,
    det är de betygen som kommer finnas i ditt Slutbetyg från grundskolan, som utgör grund för antagning till gymnasiet. Oavsett hur det går i det preliminära antagningen, så görs antagningen om när betygen som ska finnas med i slutbetygen från grundskolan, sätts. Kämpa på och försök få så högt betyg i matte i slutet av vårterminen! Du känner väl sajten www.matteboken.se - där kurserna i ämnet matematik är upplagda för repetition och självstudier? Det är en mycket bra gratis sida!
    Prata också med läraren i matematik, fråga vad du kan göra för att uppnå bättre kunskaperna och högre betyg. Lycka till!