Carro
    Hej jag har bestämt att jag vill gå naturvetenskap men jag är orolig. Jag är bra i Matte men grejen är att jag tycker inte att matteläraren jag har är den bästa så jag är orolig att jag kommer att hamna efter och inte förstå saker som jag ska förstå även fast jag är bra på matte.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Carro,

    Det finns en mycket bra hemsida www.matteboken.se där kurserna är upplagda för repetition och självstudier och kanske har du tur och det finns även en Räknestuga i din stad. Räknestugorna drivs av Mattecentrum och finns en 30-tal städer i Sverige; det är gratis att få hjälp i en sådan Räknestuga. Kika gärna på mattecentrum.se/räknestugor.

    Studie- och yrkesvägledare