Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    matematik 3 ingår som obligatorisk kurs endast i inriktningen EkonomiEK men ej i inriktningen Juridik.
    Innehåll i kursen kan du se på matteboken.se/matte-3

    Allmän information om Ekonomiprogrammet finns på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/EK

    Prata gärna med din mattelärare som känner dig och din matte"förmåga" samt kraven i gymnasiala kurser i ämnet Matematik.
    Titta också gärna på många olika gymnasieprogram: gymnasieguiden.se/gymnasieprogram