Mero
    Hej jag funderar på att bli frisör , vad ska man välja för program eller linje och i hur många år går man där.

    Jag vill även veta vilka olika jobb man kan välja om man väljer samhällsprogrammet eller natur. Tacksam för svar

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan kika på Hantverksprogrammet med inriktning frisör - det gymnasieprogrammet är tre år precis som alla gymnasieprogram är. Här på Gymnasieguiden kan du läsa mer http://www.gymnasieguiden.se/program/HV/frisoer

    Samhällsvetenskap- och Naturvetenskapsprogrammet är inte yrkesprogram och leder inte ut i direkta specifika yrken -du läser en mängd olika kurser som gör dig behörig att söka inom ditt intresseområde och olika utbildningar på högskolan. För Sam kan du välja att plugga vidare inom t.ex. media som journalist, litteraturvetare, lärare, polis, psykolog, beteendevetare, jurist, säljare, arkeolog, historiker, sjukgymnast, sjuksköterska, forskare och mycket mer. Utifrån Natur kan du plugga till t.ex. läkare, veterinär, apotekare, ingenjör, tandläkare eller forska inom många olika naturvetenskapliga områden. /Lena, Syv