Felicia
    hej, går det att söka till ett program även fast man kanske inte är duktig på det. T.ex stylist... är intresserad av att lära mej, och tycker att det låter intressabt. Har dock inte hållt på med de på fritiden osv. För ska jag utgå från vad jag är duktig på och tycker är roligt så blir det bild och formgivning, men stylist låter ännu mera intressant.
    Sen har jag en tillfråga. Finns det elevhem/boende för gymnasieelever i gävle?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, visst kan du gå ett gymnasieprogram trots att du inte tycker att du är duktig på just det man studerar - det handlar nog mest om intresse och motivation och viljan att lära. Frågan är om du ska välja mellan roligt och intressant? Du får fundera på vad du vill göra under dina tre gymnasieår och vilken skillnad du gör på intressant som du tycker stylist är och roligt som du tycker Estet/bild verkar vara.

    Besök programmen och skolorna under perioden för gymnasievalet så du får en närmare uppfattning om utbildningarna.

    Internat eller elevhem brukar vara kopplade direkt till olika skolor och inte generellt till kommunen så du får kolla upp det i samband med de skolor som du sedan blir intresserad av. /Lena, Syv