Adnan abdi

    Hej, det så att jag tänkta söka till en datavenskapligprogram i Göteborgs universitet vilket de kräver grundläggandet behörighet + matte 4. När jag gick i gymnasiet så läste jag samhällsprogrammet och läste till matte 2b. Nu behöver jag läsas matte 3 först sedan 4. Det jag undrar är påverkar betygen jag får i matte 3 mitt jämförelsetal då det är inte den kursen som behövs för särskild behörighet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Adnan,

    betyget i matematik 3 kommer inte räknas in i ditt jämförelsetal, utan det endast betyget i matematik 4 som kommer att göra det.