Alexandra

    Hej! Jag studerar heltid på socionomprogrammet, vilket jag sökt och får fullt CSN för. Denna termin läser jag två extra kurser på distans, men har INTE sökt studiemedel för dessa kurser. Jag är inte nöjd med ena kursen och vill därför hoppa av den, påverkar det mitt CSN då vid prövning av studieresultat vid nästa ansökan? Jag tänker logiskt att det inte ska kunna påverka då jag bara sökt studiemedel för socionomprogrammet men vill få det bekräftat innan jag meddelar avbrott på kursen.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Man kan inte få studiemedel för mer än heltid, även om man läser på mer än heltid. Det skulle inte hjälp om du hade sökt studiemedel för de extrakurserna - du skulle hade fått svar från CSN om att du redan har studiemedel för heltidsstudier och det är Max vad man kan få.

    Jsg tror inte avhopp från en eller båda extrakurserna kommer påverka beslut från CSN men du får fråga CSN om det, för säkerhets skull.

    Studie- och yrkesvägledare