Maya

    Hej! Jag hade D i historia 1b från gymnasiet, ville göra prövning i den sen men fick F på prövningen, kommer det påverka mitt betyg eller så att jag fortfarande har D i ämnet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    hej Maya,

    om man har flera betyg i samma kurs, då gäller det Högre betyget. Så, du behåller det högre betyget du hade i kursen.

    Studie- och yrkesvägledare