Johanna

    Hej! Jag tog studenten 2019 från samhällsprogrammet med fullständiga betyg samt maxmerit. Jag läser just nu företagsekonomi på komvux för att förbereda mig för framtida studier, jag har inte läst kursen på gymnasiet och jag har inget behov av att höja min merit. Jag vill helt enkelt bara lära mig inom ämnet! Min fråga är om mitt betyg i denna kurs kan påverka min merit, dvs sänka? Tack för svar!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Johanna,
    du som har examensbevis och läser nya kurser som inte krävs för särskild behörighet  och inte ger dig meritpoäng, kommer inte påverkas av betygen i de nya kurserna. Ditt meritvärde kan inte påverkas av betyget i kurser i ämnet "Företagsekonomi" om samma kurs ej ingår i ditt examensbevis. Detta för att företagsekonomi-kurser krävs inte för särskild behörighet och ger inte meritpoängen.