Munube
    Hej SYV! Jag går för tillfället årskurs 3 på samhällsvetenskapsaprogrammet. Om jag fortsätter som jag gjort de två tidigare åren kommer jag att gå ut med 22,4 i snitt.

    Jag har på senaste tiden funderat på att vidareutbilda mig till läkare och därför tänkt gå ett naturligt basår efter examen. Nu till frågorna: påverkar betygen från det naturliga basåret mitt meritvärde? vilken urvalsgrupp hamnar jag i? Låt oss anta att jag får E på kurserna jag läser under basåret, sänker det mitt snitt eller förblir mitt snitt opåverkat?

    Tack så mycket på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    studier på det naturvet.basåret påverkar inte meritvärde från gymnasiet; du prövas i BII urvalsgruppen.

    mvh

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare