Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna,

    temat för gymnasiearbete väljer du i samråd med din handledare för GA, som du får på din gymnasieskola. SYV är inte expert på teman för gymnasiearbete och jag vet kanske mindre om naturvetenskap som ämne än du gör, då du läser på naturvetenskapsprogrammet och jag gjorde inte det... :) Men enligt min mening så kan inte en persons livshistoria eller ngt som är "samhällsvetenskapligt" vara det centrala i GA på Naturvetenskapsprogrammet, utan det måste vara ett Naturvetenskapligt tema och frågeställningar.
    Skolverket visar exempel på GA på NA/naturvetenskap - se skolverket.se/download/GA/Mpemba-effekten

    Studie- och yrkesvägledare