Hej Sara,

    vi rekommenderar att man första terminer på högskolenivå läser endast på heltid, ej mer. Sedan om du känner att du har tid över, kan du inför termin 2 söka fristående kurser via Antagning.se och testa om du kommer hinna och orka läsa på mer än heltid.
    Att läsa företagsekonomi är givetvis jättebra! andra kunskapsområden som efterfrågas av arbetsgivare (om man söker jobb som "personalare") är konflikthantering, arbetsrätt, kunskap om lönesättningen, DATA/IT-kunskaper, pedagogik/didaktik och kunskaper/erfarenhet inom den branschen som företaget/organisationen är verksam inom. Det finns alltså mycket att välja på - vad man skulle kunna läsa vid sidan av personalvetarprogrammet.
    Om du börjar läsa på personalvet.programmet, boka tid med studievägledare på din institution för att diskutera vilka kurser vid sidan av programmet du skulle kunna läsa. Du kan också be dina högskolelärare om råd. Du kommer också få tips och "input" från dina kursare.