Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    musikbranschen är ett stort och brett "område". Är det på ett skivbolag (på personalavdelningen) som du vill arbeta? Eller på en kommunal Kulturskola? Alla de "ställen": organisationer och företag, som har många anställda brukar ha någon form av personalavdelning och brukar ha några personalvetare anställda.
    Om det i den personalvetarutbildning som du kommer att läsa kommer ingå praktik, försök få praktikplats hos en arbetsgivare för vilken du helst vill, efter utbildningen, jobba.
    Du får också gärna kontakta studievägledare på personalvetarprogrammen och även arbetsförmedlingen och fråga om de känner till vilka alternativ som finns för en personalvetare att jobba inom musikbranschen.

    Studie- och yrkesvägledare