Filip
    Jag är intresserad av att jobba som rekryterare och väljer mellan Personalvetarprogrammet på Uppsala universitet eller Örebro universitet. Jag är väldigt psykologiskt intresserad och vill därför läsa så mycket psykologi som möjligt. Vilken av dessa lärosäten bör jag välja?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Filip!
    jag råder dig att jämföra kursinnehåll i de 2 programmen som ditt val står mellan. Ingår det kurser i psykologi i något av de programmen? Du kan också vända dig till studievägledare på de programmen som du är intresserad av.

    Annars så kan du försöka läsa kurser i psykologi utanför programmet. Du kan bli antagen till en heltidsutbildning + på ännu en halvtidsutbildning. Antagning.se kan anta till 45 högskolepoäng för en termin, vilket just motsvarar heltid + halvtid. Sök därför samtidigt kurser på halvtid, om du hittar de på distans eller på kvällstid (så att inte dagtidsstudier på programmet krockar med kurserna).
    Du kan även bedriva självstudier på fritiden. All kunskap man skaffar sig behöver inte komma från de formella studierna på någon skola.

    Studie- och yrkesvägledare