Ludvig J

    Hej jag har en fråga. Jag har kommit fram till jag vill läsa basår i höst i Umeå men jag har den på 2:a plats, jag har fundering om jag tar bort första handsvalet kommer mitt andrahandsval att räknas som förstahandsval då? Jag litar på boende fixar sig.. Jag har nog störst möjlighet att komma in på 1:a handsvalet så jag kan vara säker. Tacksam för svar.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ludvig!
    Eftersom det är Antagning.se som administrerar antagning till Svenska Högskole-/universitetsutbildningar då är det bäst att få svar från dem, detta eftersom att oavsett vad jag eller ngn annan svarar, kommer ändå gälla de regler och den tolkning av reglerna som Antagning.se gör.
    Tel.nr till Antagning.se är 0771-550 720 och tel.tid kl.9-16 på vardagar.
    Lycka till med din ansökan!
    Mvh
    ANNA