Mårten
    Finns det någon möjlighet att få plats på ett elevhem om man studerar i den stad där man bor?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du menar internat så får du säkert plats om det finns plats - det kan vara så att skolan priorieterar de som kommer från andra kommuner eftersom de måste ha någonstans och bo. Du får nog dock stå för alla kostnader kring internatboende själv. /Lena, Syv
    Japp, så är det oftast - det är själva skolan du tar kontakt med./Lena, Syv
    • : Tack! Hur funkar det, är alla elevhem knutna till sina respektive skolor - så att man söker plats på hemmet i samband med att man söker plats på utbildningen?