Kevin

    Hej, jag vill jättegärna läsa nationalekonomi och bor i Uppsala. Drömmen är att läsa kursen här men mina betyg duger dessvärre inte till det. Är det möjligt att läsa Nationalekonomi Grundkurs på Lunds universitet på distans och sedan läsa B C kursen i Uppsala??? :D

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Kevin,
    Grundkurs i Nationalekonomi i Lund ges, som jag kan se, på Dagtid i bunden form, på skolan, ej på distans. Var har du sett att den kan läsas på distans?
    ****
    Du vill läsa Nationalekonomi och bor i Uppsala. Fundera på om du kan flytta för att läsa utbildning på annan ort. Försök också höja ditt meritvärde. Gör högskoleprovet ännu en gång (detta för att du kanske kan komma in i HP-urvalsgruppen).