Valentina
    Hej syv, jag har tänkt På att plugga till läkare i Spanien, i Valencia. Vad behöver jag för att ansöka och komma in? Behörighet osv?
    Jag går vård och omsorgs programmet, vad måste jag kompletera med? Tacksam för svar!
    • Mikael : Vad står det om behörighet på skolans egen hemsida? Det bästa för dig är att ta kontakt med den skolan där du vill läsa. De som jobbar på skolan vet mer om sina egna utbildningar än någon annan.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Valentina,

    det är tyvärr så att vi inte kan hjälpa till så jättemycket vad det gäller studier utomlands. Det vi kan göra är att skicka ett antal länkar till de sidorna som vi anser vara relevanta och pålitliga, där du själv får leta efter informationen.

    https://www.fragasyv.se/info/studera-utomlands

    https://www.fragasyv.se/info/spraktest-foer-studier-utomlands

    www.studera.nu/studera-utomlands/bra-att-veta-om-utlandsstudier

    www.studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander

    Annarså så tycker jag att Mikaels förslag /kommentar till din fråga/ är bra. De som jobbar på skolan borde kunna bäst av alla svara på frågor om utbildningen.

    Bästa hälsningar och lycka till!

    ANNA