SYV-besökare SYV

    Hej Hiba,

    om du "tog studenten" då är du "färdig med ungdomsgymnasiet" och kan inte bli antagen till ännu en ny gymnasieutbildning (på ungdomsgymnasiet).
    Du kan vända dig till komvux och se vad de kan erbjuda. Dock brukar inte komvux erbjuda utbildningar till hårstylist/frisör>> och/eller >>sminkör/make-up-artist.

    Du kan inte gå om gymnasiet. Det kan bli svårt att hitta gratisutbildningar, kanske omöjigt. På privata skolor finns det, så klart, utbildningar - om man har råd att betala för dem.

    Kika gärna även på följande yrken:
    Pet Groomer>>
    Perukmakare>>
    Maskör >>
    Medicinsk make-up artist >>