Max
    Hej!

    Jag har det lite körigt just nu. Har haft en dröm sen jag va liten att bli veterinär. Problemet är att jobberbjudanden kom ivägen och jag är nu snickare.

    Jag tänkte göra slag i saken nu men frågan är: Hur behöver jag gå tillväga för att plugga till detta? Jag kommer få läsa upp en del betyg på komvux det vet jag då min utbildning inte gav det jag behövde. Och högskoleprovet vet jag är ett plus och klara. Men utöver det tänkte jag.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Max,
    du måste bli behörig till utbildningen som leder till yrket Veterinär. För särskild behörighet krävs det godkända betyg i fysik 2, kemi 2, biologi 2 och Matematik 4.
    Vad har du för betyg från gymnasiet nu?
    Vänd dig gärna till komvux i den kommunen där du är folkbokförd för studieplaneringen.
    Behörighet inför högskoleutbildningar kan man annars även läsa in på en folkhögskola eller på ett naturvetenskapligt basår på högskolenivå.

    Vänligen

    ANNA

    • : Hej Anna! Tack för snabbt svar! Jag har anmält mig till antagning.se och väntar på att dom ska skicka mina betyg så återkommer jag direkt!
    • : Mvh Max
    • Anna : Lycka till!