Roger
    Jag går just nu första året på gymnasiet men vill byta till hösten. Jag vill byta till estetik och media till hösten 2016.
    Jag är godkänd i 9 ämnen plus svenska, matte och engelska. Jag har 120 i meritpoäng så jag är behörig till programmet jag vill börja på.
    Min fråga är om jag kan plugga upp betygen jag har F i från grundskolan nu, så att jag har en större chans att komma in till hösten?

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Fråga om du kan byta till IM, preparand! Nu snarast i så fall.

    Men annars är det prövningar som kostar 500kr per prövning och du förbereder dig genom självstudier.