Johanna
    Jag undrar hur jag på bästa sätt tar mig in på min dröm högskoleutbildningen - juristutbildningen. Jag saknar några poäng för att bli antagen på juristutbildningen i Stockholm, men jag har viljan att arbeta för att bli antagen. Jag undrar hur jag på bästa/effektivaste sätt ska nå upp till antagningskravet. Ska jag satsa på högskoleprov och isåfall hur förbereder jag mig på bästa sätt för att klara provet?
    Eller ska jag läsa upp några utav mina betyg och kanske lägga till moderna språk för att få ytterligare betyg samt meritpoäng?

    Har ett meritpoäng från gymnasiet och är för övrigt mycket väl godkänd i alla ämnen, men har svårt med matematik.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Jag tycker att i fall du bedriver självstudier för att klara prövningar, då är det samtidigt bra förberedelse inför högskoleprovet - gör högskoleprovet så många ggr du kan och även läs moderna språk 3&4 på komvux plus försök göra prövningar i de kurser som är i ditt examensbevis betygsatta med lägre betyg och i vilka du tror du kan få högre betyg. Gör allt samtidigt!