Emilia
    Jag är väldigt intresserad av att plugga utomlands efter gymnasiet men jag är inte intresserad av ett liberal arts college. Biologi, Kemi och matte är vad som intresserar mig och jag vill inte spendera två år med att läsa några samhällsorienterande ämnen. Jag vet att det är så det är på många colleges i USA men jag kan inte mycket om hur andra universitet runtom i världen/Europa fungerar. Hur klassificeras de universitet som jag borde leta efter?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Emilia!

    De vägledare som jag rekommenderar dig att du kontaktar är de som jobbar på IB, http://www.gymnasieguiden.se/program/IB

    Om du är väldigt intresserad av att plugga utomlands, så kanske läsa på IB är det bästa alternativet för dig. Och SYV på IB är de som är mest insatta i "studier utomlands" problematiken.

    Jag kan inte så här på "raka arm" ge dig svar på din fråga, jag skall samråda med kollegorna och i fall vi hittar ngt. bra svar, återkommer vi så fort vi kan.

    Bästa hälsningar & stort lycka till!
    ANNA