Irina
    Hej,
    Jag har utländsk gymnasieutbildning + utländsk akademisk utbildning genom juridik.
    Jag vill komma in på juristprogrammet i Stockholms universitet men vet inte om jag har tillräckligt med meritsvärde.
    Jag har skickat alla mina meriter om utländska utbildningar samt betyg från kurser Svenska A och B till antagning.se.
    De har räknad om mina gymnasiala meriter till Omräknat meritvärde:17.23
    Vilka chanser har jag för att komma in till juristlinjen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, här har du antagningsstatistik där du kan se hur det brukar se ut på Juristutbildningen - poängen växlar ju från år till år men Juristprogrammet brukar ligga ganska högt. Du söker ju även i kvotgruppen för Utländska betyg där det kan vara lite andra värden.

    https://www.antagning.se/sv/Ta-reda-pa-mer-/Antagningsstatistik/

    /Lena, Syv