Linnea
    Hur många poäng behövs för att kunna söka till tandläkare utbildningen, och sjuksköterska utbildningen? Är tandläkarutbildningen MYCKET eller bara lite svårare än sjuksköterska utbildningen? Jag vill välja den där utbildningen är lite
    Lättare!
    • : jag har för mig att sjuksköterska är betydligt mycke lättare än tandläkare
    • Mikael : Håller med dig, Sarah!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Linnea!
    Utbildning till sjuksköterska är kortare än till tandläkare och behörighet är betydligt lägre, t.ex. i Matte krävs det Matte 2 för sjuksköterska och Matte 4 för tandläkare.
    Därför håller jag med Sarah som i sin kommentar på din fråga skriver att "sjuksköterska är betydligt mycket lättare än tandläkare".
    Hälsningar
    Mikael SYV