Elie
    Hej jag är en kille som snart ska börja gymnasiet. Jag skulle vilja bli polarforskare då jag har det ganska enkelt för SO -NO ämnena men jag vet inte vilken linje jag ska välja. Jag har ca 230-245 p och tror inte att det kommer räcka för att komma in på naturlinjer. Heter polarforskare, polarforskare eller har de ett annat namn?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, hrmm...skulle vilja veta mer om vad du menar med polarforskare. Det kan ju vara mycket man forskar om vid våra olika poler - klimat, miljö, djurliv mm. Min spontana tanke är nog att Naturvetenskapliga programmet kan vara ett bra alternativ för vidare studier inom något av ovanstående ämnesområden eller annat efter gymnasiet. Boka en tid med Syv på din skola för att vidare diskutera vad polarforskning går ut på för dig och gå igenom vilka skolor du har möjlighet att söka in på. /Lena, Syv