Ellen
    Hej! Vet inte vad jag ska bli.. Jag funderade starkt på polis, tills jag började tvivla mer då det är jätte svårt att komma in & det programmet jag ville gå var inriktat på en enda sak (barn & fritid). Breda inriktningar som Sam kändes för jobbigt för min del. Sen är jag intresserad av hästar, men vad finns det för yrken där?
    Och sista frågan.. Är det svårt att få jobb som frisör när man väl utbildat sig?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag förstår att det inte är lätt att välja och det är kanske svårt att redan nu bestämma dig för vad du ska jobba med! Kanske du ska fundera över vad du skulle tycka vad kul att läsa de närmaste tre åren - vilket program du skulle klara av på ett bra sätt. Med tiden brukar det öppna sig nya vägar - kanske något helt annat som du inte tänkt på än.

    Här kommer lite olika exempel på utbildningar efter gymnasiet som man kan fortsätta på när det gäller området häst. http://www.studentum.se/search/educations?q=h%C3%A4st

    Japp, det kan vara ganska tufft att få jobb som frisör - läs lite mer här http://www.arbetsformedlingen.se/4.1d0780de11e44162f348000584.html?url=1119789672%2FYrkeskompassen%2FYrkesbedomning.aspx&sv.url=12.1d0780de11e44162f348000589

    /Lena, Syv