Julia SYV på FrågaSYV

    hej Emma,

    Antagning.se antar till 45 hp per termin, men samtidigt har man platsgaranti på det programmet som man redan läser (under förutsättning att man klarar av de kurser som man läser inom sitt program).
    Det är ytterst fråga till www.antagning.se och du kan ringa till dem - 0771-550720 men vi vet att det finns folk som läser mer än 45 hp per termin (dock är det tufft att läsa så mycket).
    De som vill läsa mer än 45 hp per termin gör så här, vetja! :) - de söker Ny utbildning i första hand (och i fall de står sig bra i konkurrensen, kommer de in och blir antagna); samtidigt - som lägre prioriterat alternativ lägger de sitt "gamla" program - där de läser redan... och där de har platsgaranti på att få fortsätta;
    på så sätt blir man de facto antagen till fler poäng per termin. Så var det i alla fall vid de tidigare antagningsomgångar.

    OBS! vi på fråga syv äger inte den frågan; jag kan bara berätta det som jag vet hände förut. Hur det blir framöver - kan jag eller någon annan här på Fråga SYV inte garantera.

    En fundering: hur ska du hinna och orka? att läsa på mer än heltid, även om det är lite mer än heltid är rätt så krävnde.

    Vänligen
    Julia syv