Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Lauro,

    du kan söka till båda utbildningar samtidigt och om du kommer in på båda - då blir nästa fråga att hinna och orka.
    Polisutbildningen är en krävande utbildning på heltid. Att läsa ännu en annan utbildning på dagtid på heltid blir, enligt min mening, omöjligt. Men om kriminologiutbildningen är på deltid och/eller på distans, då kan det kanske gå.

    Känner inte till några fall då folk har gjort det; kan finnas men jag personligen känner inte till...

    Sök båda utbildningar; se om du kommer in - kriminologi råder jag i så fall söka fristående kurser i och helst på deltid/distans ... ännu en variant är att läsa kriminologi på egen hand /självstudier/. Som polisstuderande kan du kanske ta upp frågan om att du ska få någon sort anpassning i din utbildning om du samtidigt studerar kriminologi /kan inte lova att det går - men du kan i alla fall fråga om det/. Kriminologi ligger ju "i linje" med polisiärt arbete.

    Vänligen

    Julia SYV