Aljo
    Hej!
    Kan man gå Personlig tränare på gymnasiet och ändå bli Polis?
    Vilka kurser behöver jag lägga till isåfall?
    Tacksam för svar!

    2 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, PT är en profil men under vilken inriktning på vilket program? Är det barn och fritidsprogrammet inriktning pedagogiskt arbete eller någon annan utbildning ? Annars så råder jag dig kika in på www.polisen.se/bli-polis Med vänlig hälsning, Mikael syv
    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag hittade utbildning till Personlig tränare på bl a den här skolan http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/vackstanasgymnasiet
    Om man går den & vill bli behörig att söka till Polis, bör följande kurser läggas till:
    under å k 3 individuellt val - Historia 1a2 och Samhällskunskap 1a2 ( 50 poäng + 50 poäng) men det är inte någon automatiks rättighet att kunna läsa alla kurser som man behöver för Särskild behörighet. Skolorna försöker lösa det och oftast går det bra, men det är bra för dig att på förhand ställa den frågan. I värsta fall, om det inte går att läsa just de kurserna inom Individuellt val, kan du fråga om du kan läsa dem som utökade kurser eller göra prövningar i dem.
    Bästa hälsningar
    Liselotte SYV
    Liselotte