Martin
    Hejsan!

    Behöver lite hjälp!
    Jag skulle gärna vilja jobba med marknadsföring och PR. För att ge ett exempel vill jag vara med och forma Volvos nya reklamkampanj allt ifrån bilder till film. Finns det några utbildningar som skulle gå åt detta håll?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Martin,
    det finns jättemånga olika utbildningar inom Marknadsföring - både på högskolor/universitet, på privata skolor och på yrkeshögskolor; kan även finnas inom KKU och på folkhögskolorna och så klart även utomlands! det är tusentals olika utbildningar som finns inom det område och säga exakt vilken av dem som skulle bäst passa just dig, är omöjligt för oss här på Fråga SYV.
    Eftersom det är inte "reglerat" vilken utbildning man måste ha för att jobba med Reklam och Marknadsföring, bestämmer varje arbetsgivare helt fritt vem de anställer eller anlitar (för enskilda uppdrag/kampanjer).

    Med det sagt, vill jag "pusha" lite extra för Yrkeshögskoleutbildningar, för att de uppvisar mycket goda resultat i att faktist ge jobb och det rätt snabbt efter utbildningen och många ggr även samtidigt som man fortfarande läser sin yh-utbildning. YH inom det område som du är intresserad av - se några exempel:
    affarshogskolan/digital-marknadskommunikator-affarshogskolan-linkoping
    affarshogskolan/affarsinriktad-konceptutvecklare-stockholm-plus
    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/art-director-copywriter