anonym
    Hej detta kanske inte är en fråga som man kan ställa dig. Men jag läser andra året på handel och administrationsprogrammet och jag har praktik i 3 veckor snart. Jag vill jobba som polis, kriminaltekniker, detektiv, hundförare eller jobba inom kriminalvården. Finns det någon sorts av praktik som jag kan vara på som har med det jag vill jobba med? För jag har inget intresse av att vara i en butik som handels praktik ska vara. Jag tycker programmet är intressant men det är inget jag vill jobba med.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, detta är en fråga som du får ta upp direkt med skolan tycker jag - att jobba inom polisyrket är ju också ett serviceyrke på sätt och vis - du behöver kommunicera mycket och hantera människor i olika situationer. Var du skulle kunna praktisera är svårt att säga - kanske du kan prata med närpolisen i ditt område? Lycka till!/Lena, Syv