Dino
    Tja! På bygg och anläggning så står det att man är ute på praktik i sammanlagt 15 veckor. det mest logiska som jag kan komma fram till är att det är 5 veckors prao per år(15/3=5) men är det prao första året oavsett om man inte har valt linje, man provar ju alla linjer första året....?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det stämmer att skolor är skyldiga att erbjuda minst femton veckors APU (arbetsplatsförlagd utbildning) på alla yrkesprogram men det kan se lite olika ut för olika skolor när APU förläggs. På många skolor har man ingen APU första året utan först andra och tredje året.

    Kanske du kan kontakta skolan du är intresserad av och kolla hur det brukar lägga upp den? /Lena, Syv