Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Leila,

    i gymnasieskolans högskoleförberedande progra ingår det inte någon obligatorisk praktik.

    Du skriver att du går på "natur" men är det naturvetenskap eller naturbruk? Det skriver du inte om.

    Om det är naturbruk, då är det ett yrkesprogram och det ingår minst 15 veckor obligatorisk praktik.

    Om det är naturvetenskap, då ingår det inte någon Obligatorisk praktik, men det är inte förbjudet för skolorna att införa viss praktik, som i så fall ingår som en del i vissa kurser, dock är det ganska ovanligt att man har praktik på högskoleförberedande program.

    Hälsningar

    Mikael