nicole
    jag har precis börjat 1an på gymnasiet och knappt gått i 3 dagar och vill byta till en annan skola. enligt skolan måste jag gå dom 2 första veckorna innan jag byter, stämmer detta? det känns onödigt om jag vill byta och bara ska vandra runt på samma skola i 2 veckor i väntan på att få byta och att jag då bara missar massa på denna skolan som jag egentligen vill gå på?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det låter jättekonstigt att du måste gå två veckor innan du byter - det finns inga bestämmelser eller lagar om det. Det som dock är viktigt är att du vet att dom tar emot dig på den andra skolan eller programmet du ska byta till - är det i sin ordning så vill ju dom att du börjar så fort som möjligt såklart. /Lena, Syv