Maria

    Hej! Läser för närvarande ett ekonomiprogram om 180 hp. (kurs just nu på 30 hp, började denna våren), där jag redan är "antagen" till nästkommande kurs om 30 hp som kommer ske i höst, eftersom den ingår i programmet. Jag går dock i funderingar på att byta, men är osäker ännu. Vill dock söka ändå och se om jag kommer in på jurist, men vill även ha möjlighet till att bli socionom då jag går i dessa tankar. Problemet är att jag inte vet hur jag ska prioritera detta! Vart ska jag lägga min nästkommande kurs i ekonomi, som jag redan är antagen till? Jag kommer bli antagen till socionom då mina betyg är högre än åren tidigare, men till jurist så räcker inte dem. Jag hoppas på att komma in som reserv på jurist. Ska jag lägga juridik som 1, socionom som 2 och min ekonomikurs som 3? Kommer min ekonomikurs strykas om jag kommer in på socionom fastän jag går ekonomiprogrammet för att jag prioriterar den över? Hälsningar

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Maria,
    enligt de svar vi tidigare fått från Antagning.se rekommenderar de att i detta fallet du beskriver att lägga kurser inom det programmet man redan läser sist (detta på grund av att man där har platsgaranti). Du bör lägga den utbildning som du helst vill komma in på - högst upp, som ditt första (högstprioriterat) alternativ. Du kan också ringa till Antagning.se och fråga dem direkt - tel.nr 0771-550720 och tel.tid kl.9-16 på vardagar.
    Lycka till med din ansökan!