Karin

    Hej! Jag studerar redan ett program men vill testa att söka ett helt nytt program. Hur ska jag prioritera mina val på antagningen så att jag inte går miste om min plats inom programmet som jag redan går? Jag är nämligen inte säker på att mina betyg räcker till den alternativa utbildning jag vill prova att söka.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Karin,
    enligt vad jag förstår utifrån de svar vi tidigare fått från antagning.se, så ska du söka den Nya utbildningen som ditt första (högsst prioriterat) alternativ, och kurser som ingår i ditt nuvarande program (där du läser nu) - i andra hand. Detta för att du har platsgaranti på kurser som ingår i den utbildning du går nu (under förutsättning att klarar av "underliggande"/lägre kurser med godkänt resultat).
    Du kan bli antagen till en ny utbildning och samtidigt till fortsättningskurserna på din "gamla"/nuvarande utbildning. Klarar du av att läsa båda utbildningarna samtidigt, så är det inte förbjudet.
    Så har i alla fall jag förstått det svar vi fått från Antagning.se men du kan själv kontakta dem t.ex genom att ringa 0771-550 720 på vardagar kl.9-16.

    Vänligen
    Julia