Demko
    Det är så att jag precis gått ut grundskolan och ska börja ettan på gymnasiet. Jag har 202,5 poäng och F i engelska. Jag har sökt till fordon som första val, Har också sökt IMPROF alltså priv. Hur ser det här
    med priv ut? Har jag chans att komma in på fordon även fast jag inte har betyg i engelska?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, om du har F i engelska så är du behörig att tas in på Priv först och främst eftersom engelskan krävs för "vanligt" Fordonsprogram. Kommer du in på Priv så brukar det dock funka så att du går tillsammans med en "vanlig" Fordonsklass men du läser engelska grundskola vid sidan om. Vissa elever läser parallellt gymnasieengelskan men en del skjuter upp den fram till dom är klara med engelska grundskola - kan se lite olika ut. Diskutera hur du kan göra med t.ex Syven på skolan när du börjar./Lena, Syv