Karar
    Hej! Jag går nu mitt första år på gymnasiet och har gått de första veckorna i ekonomi inr ekonomi. Jag har stått reserv till Teknik inr teknikvetenskap och fick erbjudande för en vecka sedan om att börja där! Jag känner att jag har gjort ett dåligt val att börja i Teknik för det känns som att hela linjen har med Matematik att göra. I slutet av 9an gick jag ut med D i matematik och är väldigt stressad och orolig om jag kommer att klara mig! Matematiken går så snabbt i Tekniken, jag ligger 2 kapitel efter för att jag började förra veckan! Jag undrar om det finns någon chans att jag klarar mig ? Jag har inte svårigheter med matte men det är inte riktigt min grej heller! Och jag har pratat med syv i skolan som säger att det tyvärr är fullt i min förra klass där jag kände mig trygg! Tacksam för svar

    Ps. Vad är det för skillnad mellan teknikvetenskap och natur i t.ex matte? (Har inget med det att göra, bara en fråga)

    Tacksam för svar ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj vad jobbigt att du upplever att du valt fel. Oftast handlar ju matte mycket om att jobba och jobba och nöta in - ungefär som att lära sig köra bil. Kanske är du inte van att jobba med matte så mycket - börjar du jobba lite varje dag så kanske du märker att det lättar lite. Youtube där det finns mycket bra instruktionsfilmer och extrastöd i matte antingen privat eller på skolan är andra kanske nödvändiga alternativ för dig.

    Sen bör du väl ställa tillbaka dig i kön på Ekonomi i din gamla klass om du inte redan gjort det så får du hoppas på en plats där tillslut om det inte lossnar med matten.

    Är osäker på vad du vill veta skillnaden på - är det mellan programmen Teknik och Natur du menar? Matten är densamma i dessa program? /Lena, Syv