Anders
    Om man skriver en prövning i Engelska 5 måste man skriva det nationella provet också?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Anders,
    i Prövningen ingår den skriftliga delen och sedan den muntliga delen, så det blir "som ett nationellt prov" hela prövningen... man kan säga att du gör det nationella provet i eng5 när du gör prövning, fast frågorna på den muntliga delen blir individuellt anpassade för just dig (utifrån det resultatet som du uppvisade på den skriftliga delen).
    Hälsningar
    Mikael