Mahmood

    Hej! Är det möjligt att skriva prövning i komvux i en kurs som man inte är godkänd i under gymnasietiden? Jag går nu i tredje ring och har icke godkänt i Matte 3C. Är det möjligt för mig att göra en prövning under komvux då min skola inte har fler prövningstillfällen? Anmälningsperioden är mellan 17-28 april.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    gymnasieelever får endast göra prövningar på sin egen gymnasieskola. Prövningsenheter på komvux bör därför vägra ta emot anmälan om prövning från dig nu. Så säger i alla fall reglerna.

    Studie- och yrkesvägledare