Sadaq
    Hej! Jag undrar om man kan göra prövning och betala i komvux medan man går i gymnasiet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Sadaq!
    En sammanfattning om reglerna ang. Prövningar finns på http://www.fragasyv.se/info/provning

    Det är varje kommun som ansvarar för prövningar och det kan vara ganska olika bestämmelser i olika kommuner. Vilken kommun är du skriven (folkbokförd) i?

    Du har rätt att göra prövning på din gymnasieskola - om det är en kurs som ingår i din Studieplan.
    Om det är en kurs, som ej ingår i din Studieplan - tror jag det går att få göra prövning. Brukar kosta 500 kr. per kurs.

    Återkom med uppgift i vilken kommun du är folkbokförd, så kan jag ge dig ett bättre svar.
    Vi hörs!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    Hej igen!

    Info om prövningar för dig som är folkbokförd i Haninge, finns på http://www.haninge.se/sv/Specialwebbar/VUXENSKOLA/Centrum-Vux/Bra-att-veta/Provning/

    Lycka till med prövningen!
    Milla SYV

    • : Hej jag bor i haninge kommun och vill göra prövning i komvux på ett ämne som finns i min studieplan.
    • : Jag har endast ett prövningstillfälle kvar med gymnasiet som är i maj, jag vill öka mina chanser att klara kursen genom att göra ytterligare en prövning på kursen
    • : innan maj
    • Milla : Jag skriver ett utökat svar till dig nu.
    • : har inte fått det utökade svaret
    • Anna : Det är ett KORT utökat svar :) se ovan, det är bara en länk till info om prövningar i Haninge.
    • Anna : Info om prövningar för dig som är folkbokförd i Haninge, finns på http://www.haninge.se/sv/Specialwebbar/VUXENSKOLA/Centrum-Vux/Bra-att-veta/Provning/
    Läs alla kommentarer