Fatima

    Hej! Jag går andra året på gymnasiet och läser samhällsvetenskapliga programmet. Det är så att när jag började gymnasiet, valde jag att läsa spanska 1. Tyckte det var intressant, sedan så valde franska 3 i tvåan vilket jag ångrar, då jag inte har lärt mig något pga av lärare. Nu undrar jag om det är möjligt om jag kan göra prövning för spanska 2 för att sedan läsa spanska 3 i trean?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Fatima! Det är inte din rättighet att göra prövning (medan du är gymnasieelev) i en kurs som du inte har läst, så jag tror tyvärr rektorn på din skola kommer säga Nej men du kan fråga och hoppas på ett positivt svar(det jag dock undrar : varför tror du att du skulle få godkänt betyg i en språkkurs som du inte har läst? Varifrån skulle kunskaperna komma?).