Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Martina,
    vi samlade våra bästa tips om studieteknik på gymnasieguiden.se/informeras/tips-om-studieteknik
    men SYV är inte lärare i något ämne, så vi kan egentligen inte ge hjälp i att plugga inom ett visst ämne, utan du får fråga lärare i det aktuella ämnet, alltså i svenska - om det är prövning i svenska du ska göra.
    Om du tidigare läste samma kurs i vilken du nu ska göra prövning, försök minnas vad som ingick i kursen, vad ni läste inom den kursen och du ska kunna "samma" som ingick i kursen men bättre, djupare - för att kunna få högre betyg än du tidigare fick (i samma kurs).
    Hälsningar
    Mikael