Mattias
    Hej! Jag kan välja att lägga antingen entreprenörskap eller teknisk specialisering som utökad kurs vilket innebär att det betyget i den kursen inte räknas med. Båda de två kurserna har tyvärr inte gått bra vilket gör att chanserna för att uppnå ett A är små. Min fråga är därför: Vilken av kurserna anser ni det finns bäst möjlighet att uppnå ett A på vid ett prövningstillfälle?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Mattias,
    det kan inte garanteras att prövning kan göras i någon gymnasiekurs; men det är endast i de kurser inom vilka det finns Pågående undervisning, som prövningar - över huvuvdet taget - får erbjudas.
    Jag tror att undervisning i kursen Entreprenörskap är mer vanlig än i Teknisk specialisering; men det handlar om undervisning som kommer att pågå under den perioden som du vill göra prövning /inte nu, alltså/.
    Inom vilken kurs du har eller kan ha bättre kunskaper, kan jag, över huvudet taget, inte veta.
    Vänligen
    ANNA

    • : Okej, tack för svar! Hur skulle en prövning i entreprenörskap se ut? Vi har drivit ett UF-företag i kursen så undrar hur den kunskapen skulle kunna testas på en prövning.
    • Anna : det måste du fråga Läraren i just det aktuella ämnet.